Aanbod/ Service en Onderhoud / Onderhoudscontract zonnepanelen
Onderhoudscontract
zonnepanelen:
blijvend genieten van je panelen
Na het plaatsen van zonnepanelen op jouw dak, wil je natuurlijk niets liever dan veel zonnestroom opwekken en langdurig van je panelen genieten. Dit kan met ons zonnepanelen onderhoudscontract "Zonneklaar".
Bij Groenpand plaatsen wij panelen met een lange levensduur en een bewezen hoge efficiëntie. Maar wat voor type paneel je ook hebt, er kunnen altijd storingen optreden of het rendement kan afnemen. Het monitoren van de opbrengsten blijft dus slim.
Het zonnepaneel onderhoudscontract kun je direct afsluiten bij het aanschaffen van de zonnepanelen (installatie). Het contract gaat in op het moment dat de installatie is opgeleverd. Je ontvang hierover bericht.
Onze serviceplanner
Jasper
“Panelen vervangen, een dakpan die kapot is: één keer in de week verruil ik mijn werkplek op het hoofdkantoor voor het dak. Lekker in de buitenlucht mijn handen uit de mouwen steken. Ik geniet van de afwisseling van zowel op kantoor én in de buitenlucht werken.”
Monitoren
Monitoring werkt zo: Zonnepanelen zijn gekoppeld aan een omvormer, het onderdeel dat de opgewekte zonnestroom omzet in bruikbare wisselstroom. De omvormer kan ook de status van de zonnepanelen doorgeven via het internet. Door deze omvormer uit te lezen, kunnen wij inzien of de gehele installatie naar behoren werkt. Soms wil het bijvoorbeeld gebeuren dat zich vuil heeft verzameld op de zonnepanelen. Of dat een paneel een storingsmelding geeft. Als dat zo is, kan het paneel niet optimaal presteren en haal jij geen maximaal rendement uit je investering.
Onderhoudscontract Zonneklaar
Wil je ervan verzekerd zijn dat jouw zonnepanelen-installatie altijd optimaal werkt? En je dus altijd het hoogste rendement uit je investering haalt? Dan kun je het onderhoudscontract Zonneklaar afsluiten. Wij houden de systemen in de gaten en berichten je in het geval van een storing. Komen wij de storing oplossen op locatie, dan ontvang je hierop korting. Je ontvangt ook rapportages en een jaarlijkse dieptescan van de zonnestroom opbrengst. We analyseren of jouw daadwerkelijke jaaropbrengst overeenkomt met de verwachte opbrengst van je systeem en die van vergelijkbare systemen. Zo houden wij in de gaten of je zonnepanelen optimaal presteren.
De services
Set up Monitoring
Standaard wordt bij installatie de omvormer aangesloten op het internet. Je krijgt toegang tot het monitoringsportaal met één of meerdere e-mailadressen. Hiermee is vervolgens via een browser of app toegang tot een overzicht van de opbrengsten mogelijk. Je kunt nu zelf bekijken hoeveel kWh stroom de zonnepanelen opbrengen en of er foutmeldingen worden aangegeven. Alle klanten van Groenpand krijgen deze set up.
Proactieve monitoring
Fouten en storingen kunnen wij oppikken via de monitoring van je systeem. Wij houden je systeem 24/7 in de gaten en alarmeren je bij mogelijke storingen binnen 2 werkdagen. We zijn in staat om eventuele fouten op verschillende niveaus op te pikken. Bijvoorbeeld bij uitval van een paneel of zelfs het complete systeem. Wanneer nodig nemen wij contact met je op voor een snelle foutoplossing. Veel kunnen we vervolgens op afstand al regelen, eventueel door jou te begeleiden.
Rapportages
Je ontvangt jaarlijks heldere rapportages over het functioneren van het systeem. Met daarin de opbrengsten van afgelopen jaar, je opbrengst vergeleken met andere systemen en een rapportage over eventuele foutmeldingen die geweest zijn. Hiermee blijf je zelf ook op de hoogte van de status van je systeem. Mochten aanpassingen handig blijken omdat je over de jaren heen minder efficiënt presteert dan kun je dit ook zien. Bijvoorbeeld de nood van een schoonmaak of eventueel het verplaatsen van een zonnepaneel bij verandering in schaduwval. Deze rapportages worden tegelijk opgemaakt met de jaarlijkse dieptescan.
Jaarlijkse dieptescan
Voor het systeem maken wij een opbrengstverwachting. Op afstand evalueren we je systeem op basis van deze opbrengstverwachting. Grote fouten pikken we op middels onze proactieve monitoring. Kleinere fouten, zoals het uitvallen van een deel van een zonnepaneel, kunnen we uitlezen op basis van jaaropbrengsten en specifieke registraties op systeemniveau. Ook kleinere fouten die geen directe alarmmelding opleveren kunnen we zo alsnog oppikken.
Jaarlijkse inspectie
Onderhoudscontract Zonneklaar Scope 12
Jaarlijks plannen we een bezoek op locatie om de staat van de installatie op te nemen. Tijdens deze inspectie controleren wij het systeem op zichtbare fouten, zoals schades, vuil of gevaarlijke situaties. Maar ook op minder zichtbare fouten, zoals isolatiefouten in kabels en productiecijfers. Dit combineren we met de jaarlijkse dieptescan op afstand. Hiermee zorgen we ervoor dat je systeem in de toekomst goed blijft functioneren. Deze jaarlijkse inspectie wordt door veel verzekeraars aanbevolen, vooral als het systeem voor de verzekeraar aan een SCIOS Scope 12 keuring moet voldoen. We signaleren eventuele afkeurpunten voor de herhaling Scope 12 keuring vroegtijdig, zodat je tijdens de keuring niet voor verrassingen komt te staan. Na 5 jaar bestaan van het onderhoudscontract zullen we dan ook de herhaling van deze initiële Scope 12 keuring voor je regelen.
Servicebezoek op locatie
Veel vragen zullen wij allereerst beantwoorden en hopelijk oplossen op afstand. Voor garantie vragen zullen we dan bijvoorbeeld contact opnemen met de producent. Soms is er een bezoek nodig, bijvoorbeeld voor wijzigingen aan het systeem, foutoplossing op locatie en vervanging van onderdelen.
Blijkt een fout onder de installatiegarantie te vallen dan brengen wij geen kosten in rekening. Kosten voor het leveren van productgarantie brengen wij ook niet in rekening zolang je installatiegarantie hebt (2 jaar). Heb je een defect product en heb je geen installatiegarantie meer, maar nog wel productgarantie, dan regelen we een vervangend product vanuit de fabrikant. De arbeidsuren voor vervanging brengen we dan in rekening, maar het product zelf niet.
Onze zonnepaneel onderhoudscontracten
|
Zelf aan zet! | Onderhoudscontract: Zonneklaar | Onderhoudscontract: Zonneklaar Scope 12 |
---|---|---|---|
Set up monitoring Toegang tot de monitoring wordt verzorgd |
|
|
|
Proactieve monitoring Wij houden je systeem in de gaten en alarmeren binnen 2 werkdagen bij een storing |
|
|
|
Rapportage Je ontvangt jaarlijks heldere rapportages over het functioneren van het systeem |
|
|
|
Jaarlijkse dieptescan Op afstand lezen wij in diepte uit of je systeem naar verwachting presteert |
|
|
|
Jaarlijkse inspectie Op locatie doen wij een visuele inspectie, in lijn met de gevraagde periodieke inspecties voor Scope12 |
|
|
|
Herhaling Scope 12 keuring Na 5 jaar plannen we een externe Scope 12 herkeuring |
|
|
|
Korting op servicebezoek op locatie Voor aanpassingen, extra onderhoud en andere bezoeken rekenen we arbeidskosten + voorrijkosten |
|
Eerste arbeidsuur per jaar gratis | Eerste arbeidsuur per jaar gratis |
Gratis | Jaarlijks €60 + €2 per paneel | Jaarlijks €450 + €3 per paneel |
Veelgestelde vragen over service en onderhoud